lørdag den 11. juni 2011

Valnødder i akaciehonning - nem værtindegave


Det her er egentlig ikke en opskrift, nok mere et tip. Jeg elsker at få akaciehonning med valnødder ovenpå græsk yoghurt, skyr eller lign. Der er både det syrlige, det søde og det let bitre.

Står du og skal ud af døren, men har ingen værtindegave, butikkerne er lukket og ja SHIT! Så ku man jo være så heldig at man havde en håndfuld valnødder som man knuser let med hånden og et glas akaciehonning - voila. Har du yderligere 3 citroner, kan du lave lemonade, så vil jeg vove at påstå at du kan lave begge ting på et kvarters tid. Et flot patentglas og flaske, et par lapper papir hvor du har skrevet hvad det er og hvordan det bruges og lidt cellofan, så skulle det nok kunne bringe glæde.

5 kommentarer:

Ungersvenden sagde ...

Hej

Det ser lækkert ud. Det har jeg aldrig prøvet eller tænkt på før.

- Ungersvenden

Tante Grøn sagde ...

Hej Ungersvenden:)

Det er simpelt og lækkert - sådan kan jeg bedst lide det.

Go' Pinse

/Tante Grøn

Kathrine sagde ...

Ser lækkert ud! :)

Jeg har forresten ændret mit blognavn til sniksnakkerier.blogspot.com (før budgetlivet), håber du vil ændre dit link og stadig følge mig? :)

God weekend!

Tante Grøn sagde ...

Det vil jeg i hvert fald Trine, jeg er vist allerede med:)
Held og lykke på dine nye veje, jeg glæder mig til fortsat at følge dig=)

/Tante Grøn

Anne sagde ...

Det ser lækkert ud. Jeg elsker nødder og akaciehonning til ost. Og hjemmelavede gaver er bare det bedste - navnlig hvis de kan spises;-)

Mange hilsner fra

Anne.