onsdag den 1. juni 2011

Bagt tomatsovs vol. 1


Jeg er spændt på hvad det bliver til, det er nemlig et forsøg. Jeg regner med at vi skal have spaghetti and meatballs til aften. Jeg har nemlig nogle tomater i køleskabet der skulle bruges- man tør jo nærmest ikke spise noget rå for tiden;) Jeg har ikke en opskrift så det bliver lidt på gefühl og meget på forsøgsbasis. Har faktisk aldrig fået spaghetti and meatballs før sådan nogensinde så det bliver meget spændende. 
Jeg har valgt at forsøge mig på at bage tomatsovsen for at få en naturlig sødme frem og så er det bare lettere at det er i ovnen end at det står og simre i en gryde. 

Jeg har brugt disse ca. mængder:
8 store tomater i kvarte
200 g cocktail tomater skåret midtover
6 små snackpebre skåret midt over
2 rødløg i kvarte
5 fed hvidløg med skal skåret midtover

Det har jeg dryppet lidt olivenolie og balsamicoeddike over, drysset med urtesalt og 5 kviste timian samt 5 kviste citrontimian.

Jeg har sat ovnen på 160 grader, så må vi se hvor længe der skal til:)

Kryds fingre for at det bliver godt:)

2 kommentarer:

Ungersvenden sagde ...

Hej
Det ser i hvert fald lækkert ud! Er spændt på resultatet.
- Ungersvenden

Tante Grøn sagde ...

Det duftede også super godt i hele huset:)
Resultaten er på bloggen nu:) Synes faktisk det blev ganske godt.
/Tante Grøn