onsdag den 1. juni 2011

Lady og Vagabonden spaghetti - Spaghetti and Meatballs

Meget uinspirende billede fra iPhone
Tomatsaucen kan du se på disse to forrige indlæg her og her, hvordan jeg har lavet. At der er to indlæg om det er altså ikke fordi det var svært;)



Kødbollerne lavede jeg nogenlunde sådan her

500 g oksefars
1 løg i fine tern
1 god håndfuld finthakket bredbladet persille
1 æg
1 fed hvidløg, presset
1 bolle opblødt i mælk + rasp
Urtesalt, peber, paprika og basilikum
Hvis jeg havde husket det - pecorino ost


De blev rullet i hånden for at få dem godt faste og stegt i en pande med olivenolie. Det lykkedes ikke vanvittig godt at få dem runde, men det kan man jo ikke smage:) Jeg brunede dem af og gav dem 10 min i ovnen ved 200 grader.

Kog spaghettien imens og server med kødboller og sovs over - til sidst gav jeg den et drys revet pecorino.

Alt i alt ret så vellykket synes jeg:)


4 kommentarer:

Ungersvenden sagde ...

Orh, det var da et lækkert resultat! Det ser rigtig godt ud. Det har du gjort godt, selv uden opskrift!
Så også sovsen i forrige indlæg.

- Ungersvenden

Tante Grøn sagde ...

Tak til dig, Ungersvenden. Det varmer.

Det er super lækkert når man kaster sig ud i noget og det rent faktisk lykkedes:)

Fortsat go aften

/Tante Grøn

Anonym sagde ...

MUMS! det er SÅ meget comfortfood det der. En af de ting jeg vender tilbage til igen og igen - og som aldrig kommer af "rutinelisten" :-)

Mange hilsner
Birthe

Tante Grøn sagde ...

Det er faktisk første gang jeg har fået det, men den vender uden tvivl tilbage:)

/Tante Grøn