onsdag den 8. juni 2011

Mojito eller Lemonade?


Yup:) Lemonade... Jeg havde tre lettere rynkne (og dermed meget nemme af presse saften ud af) citroner som enten skulle bruges nu eller smides ud. De blev derfor til lemonade i god tråd med Stop Spild af Mad bevægelsen - den bølge kan jeg da også være med på;)

Opskriften så jeg i Brdr. Prices "Sur, Sur, Sur". Nogen der har prøvet citronpastaen og tærten?

Sådan lavede jeg det:
1 kop vand (jeg brugte en lattekop fra Greengate, men tror en lidt mindre ville være bedre)
1 kop lys rørsukker - oprindelig vist bare almindeligt sukker
saften fra 3 citroner
Kog vand og sukker til det igen er klart og bland det med citronsaften - hæld på atamonskyllede flasker. Voila:)


5 kommentarer:

Ungersvenden sagde ...

Hej

Det er smart, og det er en god ting at stoppe madspild.
Apropos mojito - se min blog, jeg har nemlig lige været på marked og købe mynte. :-)

- Ungersvenden

Tante Grøn sagde ...

Jeg kan ikke kommentere på din blog - kan andre? måske du sku lave om til pop-up?

Det ser godt ud på det marked- tror det var godt jeg ikke var der, kan ikke altid styrer mig med så mange gode, friske ting:)

/Tante Grøn

Ungersvenden sagde ...

Åh nej, hvad er det nu? Nu har jeg lavet det til pop up, forhåbentlig hjælper det!
Hvorfor kan du ikke? Hvad sker der, når du prøver?

Men ja, det var et lækkert marked!

Selina Juul sagde ...

Skønt at høre at du også er med på Stop Spild Af Mad bøglen, Tante Grøn!

De kan vi lide.

KH
Selina Juul
Stop Spild Af Mad

Tante Grøn sagde ...

Tark:) Selvfølgelig, det er jo det eneste rigtige:)

/Tante Grøn