søndag den 19. juni 2011

Iskaffe - endelig derhjemme



Jeg er ellers ikke fan af kaffe, MEN for nyligt smagte jeg en iskaffe på min stamcafe... Den gik jeg så og drømte lidt om i noget tid(nogen der kender det? eller er det bare mig der ikke er helt normal=)). Jeg fik forhørt mig dernede hvad der egentlig var i og fandt ud af at den var lavet på iskaffePULVER, mælk og isterninger. Mig på jagt efter iskaffepulver selvom jeg umiddelbart ikke er vild med tanken, efter ture rundt i forskellige dagligvarebutikker, deriblandt ALDI som jeg havde læst et sted skulle have Eiskaffepulver til billige penge, men nej. Jagten endte i Kvickly som havde iskaffepulver fra Nescafé.
Pakken ser nogenlunde sådan her ud

Jeg laver den sådan her:
1 pose Nescafé iskaffe pulver
2 dl mælk
10-12 isterninger
evt. 1 spsk kakao (sådan noget til at blande i mælk, så man får kakaomælk) - men så er der også fest=)

Kom det hele i en blender, til iskaffen har konsistens ala slush ice. Kommer du lidt færre isterninger i bliver den faktisk dejlig cremet hvis man er til det:)

Så er der jo også lige det der med at en iskaffe koster 35 kr. og jeg har fået 2 pakker med 8 poser i hver for 40 kr. Siger vi at en liter mælk koster 7 kr, så står en iskaffe lavet på blenderen derhjemme i omkring 4 kr - og tror faktisk også det er nescafé pulver de bruger på caféen jeg kommer på, for det smager mistænkelig meget ens.

Jeg er ikke stolt af at sige det, men har allerede drukket 3 på et døgn og det er altså ikke et lille glas der bliver - må nok allerede i gang med at skære lidt ned, på en for mig stærkt vanedannede drik, som jeg nu glæder mig til at nyde på de varme sommeraftener.

Kender du forresten en iskaffeblanding jeg skal prøve?

Pas på, jeg er afhængig...

6 kommentarer:

Linebinevaskemaskine sagde ...

Haha :D godt du fandt løsningen

Tante Grøn sagde ...

Jeg er altså også bare en meget glad én:)

Men dit tip med vanillesirup er ikke glemt, må ha fundet noget et sted

/Tante Grøn

Ungersvenden sagde ...

Hej Tante Grøn

Uh, jeg er heller ikke til kaffe, men jeg har også opdaget nogle meget 'venlige' udgaver hos Baresso med mælk, chokolade, flødeskum og så videre. Så kan man lige klare kaffe-smagen. ;-)

Heldigvis har de fleste steder også Chai-te, som jeg er mere til.

Nu venter vi så på de sommeraftener.

- Ungersvenden

Tante Grøn sagde ...

Hej Ungersvenden..

Ja, nogle siger at man skal lære at drikke kaffe! Indtil videre kan jeg så klare iskaffe og cafe latte med chokolade.

Jeg har faktisk kun smagt chai te en gang - den var meget julekrydret, så blev lidt afskrækket, men tror det også ku være et hit som iceblend.

Og ja hvor har du ret. Nu mangler vi bare lige de sommeraftener vi har fortjent efter en lang vinter.

/Tante Grøn

Ungersvenden sagde ...

He he, mon man nogensinde lærer at drikke det skide kaffe. :-)

Jeg synes dog det er rigtig lækkert med en krydret te, også uden for julesæsonen. I den tes oprindelsesland er de krydderier jo ikke forbeholdt julen.

Jeg læste lige noget nedslående. På TV2 Vejrets hjemmeside er der en nyhed om, at vi de kommende par år kan forvente en lille istid. Puuhhuhrr...

Tante Grøn sagde ...

En lille istid?! Du godeste... Det er altså lidt ulækkert så anderledes vejret er blevet:(