fredag den 10. juni 2011

Mazarinkage med marcipan

Klar til servering med ganache og hele pivtøjet

Denne opskrift har jeg fundet på Kvalimad. Der er to fremgangsmåder en manuel og en i foodprocessor. Jeg brugte sidstnævnte metode, men tror jeg vil røre den i hånden næste gang, for at den bliver mere svampet og mere marcipan ville efter mine smagsløg ikke skade. Jeg havde ikke lys chokolade så jeg lavede dobbelt op på den mørke. Det vil jeg ikke råde andre til, da den for kraftige chokoladesmag tager magten fra selve kagen.
Lidt friske jordbær til ville altså ikke være så tosset.

Klar til ovnen

Færdigbagt

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uhmm, mazarinkage! Skulle da være et skarn, hvis man ikke lige kunne spise et stykke :-D

Mange hilsner
Birthe

Tante Grøn sagde ...

Det er bare om at komme i gang:) Den er meget ukompliceret at bage.

Go weekend
/Tante Grøn

MissMocca sagde ...

Haps, den ser god ud :)

Sommerhilsener fra
Louise

Tante Grøn sagde ...

Tak Louise...
Jeg kan se du lige har startet din egen blog op - det tegner godt:)
Jeg har lidt problemer med log ind og så videre hvilket gør jeg ikke kan (finde ud af at) melde mig som fast læser på din blog, men når jeg knækker koden, så vil jeg følge dig:)

Håber vi ses i det virtuelle:)

/Tante Grøn