fredag den 29. juni 2012

Øjenmakeup-fjerner "SPARETIP"


De fleste af os bruger øjenmake-up, hvis ikke hver dag, så ofte. Jeg er ret sart rundt om mine øjne og kan ikke lide af have en olieret følelse som de fleste øjenmakeup fjerner efterlader. Jeg kan godt lide en "vandet" konsistens, altså ikke en creme eller en olie. Jeg har derfor i lang tid brugt Lancomes Effacil (se nedenfor), men den er dyr i brug og jeg er glad for at jeg nu har fundet et fornuftigt alternativ som jeg hermed gerne vil videregive til dig, hvis du har de samme særheder og dermed krav til din øjenmakeupfjerner.


Camomile Gentle Eye Make-Up Remover er fra The Body Shop, hvor du får 250 ml for kun 90 kr. Se det giver mening. Den er lige så god i konsistensen til mig som Lancomes og så koster den sådan set kun en fjerdedel, da du får dobbelt så meget til under den halve pris.
Jeg gør altid det, at jeg kommer lidt på en vatrondel og holder den på mit øjenlåg i 10 sek, hvorefter jeg begynder at fjerne min øjenmakeup. Jeg føler at denne metode er mere skånsom mod den sarte hud omkring øjenene. Sådan har jeg også båret mig ad med Lancomes Effacil, så metoden har jeg ikke ændret. Jeg bruger ofte Dior Mascara, som har ry for at være svært at fjerne og jeg synes den klarer det fint:)




Effacil fra Lancome er super god og effektiv. Prisen derimod er "lidt for god". 125 ml koster 199 i Matas.

God weekend:)

2 kommentarer:

Kathrine sagde ...

Kan være jeg skal prøve den næste gang, elsker alt fra The Body Shop :-)

Tante Grøn sagde ...

Det kan du sagten prøve Trine. Det er rigtig lækkert alle de ting man kan få fra Body Shop