onsdag den 26. oktober 2011

Strikket tubehalstørklæde

 Jeg har strikket denne tubehalstørklæde til min 2 årige niece. Den er ikke til at lege i, men til og fra dagpleje er den fin. Inspirationen har jeg fundet hos Stine, hvis datter, Selma netop selv har strikket en sådan. Se bare her

Den er strikket på rundpind str. 8 og 80 cm. Jeg slog ca. 90 masker (10 mere havde ikke gjort noget) op og strikkede ca. 20 omgange retstrik for at den ikke skulle blive for voldsom for lillepigen. Jeg kan godt lide at det krøller lidt sammen, men kan man ikke det tror jeg man kan lave lidt rib til start og slut.
Jeg har en i tankerne til mig selv også... Den skal i også nok få at se når den er færdig:)


 I Netto fandt jeg disse kæmpe sikkerhedsnåle til 12 kr. De skal nok blive nyttige engang.


Ligeledes fandt jeg i Netto dette sæt med tre 80cm bambus rundepinde i henholdsvis str. 8-10-12. Til den nette sum af 29 kr. De virker udemærket.


Halstørklædet blev strikket af Alpaca uld til en 10'er nøglen - også i Netto.


Hvis du vil finde noget lignende garn kan dette måske være nyttigt?

God fornøjelse

Ingen kommentarer: