torsdag den 17. marts 2011

Lasagne



Når jeg laver lasagne bruger jeg tit squash - det giver en god fugtighed om man vil til kødsovsen. Jeg laver det efter disse mål sådan cirka:)

1 lille bradepande

1 kg oksefars
en lille squash, revet
2 ds flåede hakkede toamater eller en masse friske:)
2 rødløg
2 store fed hvidløg
4 gulerødder
2 porre

Krydr med paprika, basilikum, oregano og salt og peber

3 pk. fuldkornslasagneplader fra urtekram
Revet ost til gratineringen

Mornaysovs hvis man må snyde, ellers lav en god bechamel.

Skræl gulerod og klargør porre. Skær dem i mindre stykker og kog dem møre i letsaltet vand (ikke alt for meget væske). Når grønsagerne er møre blender du dem sammen med kogevandet - så er de klar til at komme i sovsen senere.

Svits løgene til de er blanke, brun kødet. Tilsæt squash og tomater og din grønsagspuré - kog op. Tilsæt hvidløg og krydder så det passer til din smag.

Læg lasagnen sammen og så i ovnen ca. 30 min ved 200 grader.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åh, lasagne!!! Det er alt for længe siden vi sidst har fået det :-)

Mange hilsner
Birthe

Miss A sagde ...

Hej Tante Grøn :)

Uhm, din lasagne ser rigtig lækker ud.

Det er jo én af det ting, som jeg ikke rigtigt får mere, da jeg ikke køber/spiser kød. Men den er nu god sådan en hjemmelavet lasagne :)

De bedste hilsner fra
Anita
Liv og Mad