onsdag den 30. marts 2011

Fyldte peberfrugter


Jeg var kommet til at købe dobbelt op på snackpebre sidste uge. Nu skulle de bruges, så det blev til farsfyldte peberfrugter, som jeg dog aldrig fik taget et ordentlig billede af.

Fyldet
500 g hakket oksekød
2 gulerødder, revet
1 stor porre
1 ds green valley fl. tomater
1 rødløg
1-2 fed hvidløg
Smages til med salt-peber-paprika, evt. basilikum og oregano
ca. 1 dl. fuldkorns couscous - eller til væsken er væk
Lidt oscar boullionpulver og vand (brugte den tomme dåse som jeg fyldte)

En masse halve, rensede peberfrugter
Revet ost

Fremgangsmåde
Kom lidt olie i en gryde eller sauterpande og kom løgene i. Tilsæt kødet, når det er brunet tilsættes gulerødder og porre. Når porrerne er bløde tilsættes tomater, boullion og væske. Tilsæt salt, peber og paprika. Lad det simre i 5 min tilsæt presset hvidløg og couscousen. Sluk for blusset men lad det stå i ca. 5 min til væsken er væk.
Fyld peberfrugterne og top med revet ost. Jeg dryssede med lidt peber og oregano.


Bag dem 20-30 min ved 200 grader

Server med en sprød, grøn salat og måske en foccacia

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uhmm, nemt og lækkert :-)

Mange hilsner
Birthe

Miss A sagde ...

Hej Tante Grøn :)

Sikke en klassiker. Dejlig at se den i en ny fortolkning :)

De bedste hilsner fra
Anita
Liv og Mad