torsdag den 10. maj 2012

Kartoffelmos med spinat med broccoli


Kartofler er kedelige på denne tid af året, så hvorfor ikke lave en grøn kartoffelmos med broccoli og spinat? Jeg er blevet inspireret af en kartoffelmos jeg så Jamie Oliver lave på TV, men kan ikke finde det nogen steder så jeg kan linke. Pyt! Jeg lavede den sådan her:

Skrællede kartofler(Jeg brugte bagekartofler), så 2 liters gryden er fyldt - Hæld dem i en 3 liters
1 broccoli - gør først buketterne klar, dernæst stænglen i ca. 3 centimeters strykker.
3 kugler frossen hakket spinat (gi dem lidt i mikroen, så det tør op - hæld væden fra hvis der er noget)
salt og peber
lidt smør og mælk

Sæt kartoflerne i kog, når de koger kommer du stænglstykkerne ved. Når kartoflerne er ved at være møre kommer du buketterne i. Når alt er mørt hælder du vandet fra, gem lidt til mosen.
Kom spinaten i sammen med en klat smør, salt og peber, lidt kartoffelvand og mælk og giv den gas med en kartoffelmoser eller håndmixeren. Jeg brugte min kartoffelmoser fra IKEA


Vi fik kartoffelmosen med et stykke marineret kylling fra slagteren, som fik en tur på weberen.

1 kommentar:

Frk.Green sagde ...

Lækker opskrift.. Den må jeg prøve..

Du har mange gode opskrifter, som jeg skal have snuppet, og smagt! :D

Fortsæt endelig.. :D