onsdag den 3. august 2011

En feriedag

Vi holder stadig ferie. Dagen i dag viste sig dog at tage en noget kreativ retning for mit vedkommende. Jeg gav mig simpelthen til at sy i formiddags. Det jeg egentlig ville var at sy noget sengetøj til min venindes datter. Det greb så lidt om sig. Her er lidt billeder af hvad det blev til.
Sengetøj til en babydyne 70x100 og til en flad pude 40x45

Sengetøjsstoffets mønster

Et par haremsbukser
Haremsbukserne har jeg syet efter denne anvisning hos Karlsons Kludeskab; Lis derinde laver så mange fine ting:) Der er også en anden "opskrift" på haremsbukser som jeg skal have prøvet af ved lejlighed. I første omgang blev det denne her, da den er super hurtig. Tror det tog en time alt i alt... og det var altså første gang jeg syede sådan et par. Bagefter syede jeg et par grønne til mig selv i det samme stof som charmekluden på charmebøffen nedenfor. Har dog ikke et billede af dem.



Og lige til slut et billede af vores frokost/eftermiddags pandekager:)

2 kommentarer:

Kathrine sagde ...

Sikke nogle fine ting! Dejligt at ha nogen at sy til :)

Tante Grøn sagde ...

Tak Trine:) Ja det er skønt både at kunne eksperimentere og glæde nogen:)