søndag den 13. februar 2011

Fastelavnsboller

Det er snart ved at være tid til fastelavnsboller.

Jeg plejer at bage Mette Blomsterbergs Fastelavnsboller, som jeg mener hun var i Go'Morgen Danmark med for nogle år siden. Jeg plejer at lave hindbær, jordbær eller skovbærmarmelade i stedet for solbær, som jeg ikke lige synes hitter i en fastelavnsbolle.

Sidste år forsøgte jeg mig med at bage nogle fastelavnsboller med æble og marcipan, som jeg fandt på Newyorkerbyhearts fantastiske blog (tag lige og stem på hende i Olivados opskriftskonkurrence, nu du er derinde). De er mega lækre og skal bestemt være en del af sortimentet i år også:)

Blomsterbergs dej, synes jeg dog bliver lidt tør i det. Er der nogle der har en dej-opskrift der holder sig bløde og lækre?

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åh, tak fordi du nævner konkurrencen, det er sødt af dig :-)

Mange hilsner
Birthe

Tante Grøn sagde ...

Det var så lidt Birthe - du fortjener det:) Ser ud til at du ligger nummer 1:)