onsdag den 26. januar 2011

Hjemmelavede Flødeboller


Vi holdt fødselsdag i forrige weekend og i år skulle der eksperimenteres med at lave hjemmelavede flødeboller. Jeg brugte opskriften fra Odense marcipans hjemmeside.
Flødeboller er helt vildt sjove at lave - særligt for en som mig med forkærlighed for sprøjteposer og tyller:) Det er overraskende nemt, men man skal være tålmodig, så man får pisken guffen længe nok. Jeg brugte min røremaskine, så det gik som en leg.
Jeg tilføjede lidt citronsaft til sukkerlagen, da jeg har læst at det skulle hjælpe med at holde guffen fast.
I følge opskriften skal marcipanbundene bages - Det gjorde jeg denne gang, men da vi i denne weekend havde en bordfuld gæster til eftermiddagskaffe forsøgte jeg mig igen med at lave flødeboller.
jeg besluttede mig for at bage marcipanbunderne ca. den halve tid, lade dem køle af og smøre chokolade på fladen op mod guffen. SUCCES:)

Der står vist i opskriften at man skal pensle chokoladen på - det har jeg altså ikke tålmodighed til, så jeg gav dem to min i ovnen, satte en flødebolle på en spartel og hældte chokoladen over med en lille øse. Det giver et lidt tykkere lag chokolade hvilket er virkelig lækkert, men koster en ekstra pose overtrækschokolade.

Her er billeder af produktionen:)


Ingen kommentarer: